De eerste opdracht om een anchorhandling kapitein te leveren voor Aquarius Marine Services (AMS), werd voor International Transport Contractors (ITC) uit Heemstede. Voor de periode van September tot December 2011 zocht men een kapitein voor de achorhandling sleepboot Typhoon.
Aan boord trof kapitein Jan van der Sluis de in 1976 gebouwde Typhoon aan in dezelfde goede staat waarin hij haar 11 jaar eerder achtergelaten had. De Typhoon opereerde vanuit Den Helder op de offshore spotmarkt; beschikbaar voor assistentie in de offshore of waar dat nodig mocht zijn.
Vrij snel na aanmonsteren verliet de Typhoon de haven voor de rigmove van de Seafox-2 op het Nederlandse continentale plat. De rigmove werd uitgevoerd door Offshore Marine Contractors (OMC). Het bleek om een uitgebreide rigmove te gaan; anchorhandling met insluiten van midlijnboeien, ankerdraad verlengdraden en piggy back ankers, maar ook slepen en in positie houden van het platform. De Seafox-2 moest van en naar een locatie dicht bij bestaande offshore platforms gesleept worden.
Terug in Den Helder werd een noodoproep van de Vechtborg opgevangen. De Vechtborg lag in windkracht 8, met voortstuwingproblemen voor de kust van Texel. De Typhoon voer uit, maar het veilig binnenbrengen van het schip werd aan een ander schip gegund.
Verdere opdrachten deze periode waren de rigmoves van de hefeilanden Noble Lynda Bossler, de Noble Al White en een tweede voor de Seafox 2. Alle opdrachten werden tot volle tevredenheid van de klant uitgevoerd.